الأحد، 2 مارس 2008

آلــــــه الكــــون

ازيكم يا اصدقائي وحشتوني كتير يارب تكونوا بخير وعلي احسن حال علي العموم انا انهارده هتكلم معاكم علي السؤال اللي كنت سألتكم عليه قبل كده وهو ....... اي الشئ الذي لايعلمه الله ؟ ..... طبعا كلكم دلوقتي بتقولوا ايه ده انتي اتجننتي او جري في مخك حاجه استغفر الله العظيم ده ربنا علام الغيوب

كنت قاعده مره زهقانه فرحت دخلت علي احدي المنتديات وفجأه لقيت السؤال ده مكتوب منشيت كبير استغربت وقولت ايه ده هما مش مقديهم اللي قالوا عن الرسول " صلي الله عليه وسلم " والاساءه اللي حصلت في الدنمارك كمان هيتكلموا عن الله- سبحانه وتعالي- ده خالق البشر والكون كله دخلت علي طول وانا كلي فضول اعرف ايه ده الذي لا يعلمه الله كنت في قمه غضبي ولما بدأت اقرأ بدأت اهدء تدريجيا وعندما خلص المقال لقيت نفسي ببتسم وفجأه الثوره اللي كنت فيها راح علي طوووووووووووووول

تعالوا انتم كمان معايا أقروا الموضوع وتقولولي رأيكم

* الشئ الذي لا يعلمه الله -سبحانه وتعالي - هو الشريك في الملك هو وحده الذي بيده الملك والحكم فهو علام الغيوب

* الشئ الذي لايوجد في خزائن الله -سبحانه وتعالي - فهو الفقر فهو الغني
* الشئ الذي يوجد عند البشر ولا يوجد عند الله فهو الزوجه والولد فهو الواحد الاحد

ودلوقتي انا هسبكم تفكروا في الكلام ده وهستني التعليقات والاراء بتاعتكم علي الموضوع
مع السلامه اشوفكم علي خير

هناك تعليق واحد:

pizarro يقول...

امممممممم لا فعلا
حلوة البعتة دى