الثلاثاء، 19 فبراير 2008

الكلـمــــه ومـعنــــاهــــا





مساء الخير علي كل اللي منورين مدونتي المتواضعه ايه رأيكم نتكلم انهارده علي حاجه كده كنت سألتكم عليها قبل كده بس الظاهر انكم مش فهمتوني انا كنت سألتكم علي
يعني ايه معني كلمه .... ازيك ....
حد عمره فاكر في معناها ؟؟؟ عارفين انا لحظت ان لما حد بيشوف حد بعد غياب او حتي لو كان لسه شايفه امبارح اول حاجه هيقولها هي ..ازيــــك ...
لو تعرفوا معني الكلمه ده اد ايه هي فعلا معبره اكيد لما هتعرفوا نظرتكم هتتغير وكل لما تشوف حد تكون بتحبه اكيد هتقوله
..ازيك ازيك ازيك.... تعالوا معايا اقولكم معني الكلمه ده
.. الالف .. أ ::::> يعنـي احبــك
.. الزين .. ز ::::> تعنـي زي الهــوا
.. الياء .. ي ::::> يــــا
.. الكاف .. ك ::::> فهي تبقي كنتم فين مـن زمــاااااااان
شفتم اد ايه الكلمه معبر بجـــد يارب مكنش تقيله عليكم انا كنت عاوزه اسعدكم بس مش اكتر
وياريت تشرفوا مدونتي المتواضعه "زرونــــا تجدوا مـــا يسركـــم"
اشوفكم قريب مع كلمه جـديـده.

هناك 6 تعليقات:

غير معرف يقول...

معنى الكلمة حلو بس تصدقى ...مش هقول أزييك لحد مش طايقاه !!
اعتقد ان الشئ الذى لا يعلمه الا الله هو موعد موت الانسان وازاى

غير معرف يقول...

لا يانوسه ازاي يكون الشئ الذي لايعلمه الا الله هو موعد موت الانسان ده لكل اجل كتاب هو وحده سبحانه وتعالي اللي يعلم مين هيموت ومين هيعيش فمعتقدش ان ده الذي لا يعلمه الله

رحيق الايمان يقول...

طيب بعد اذنك ياحب من فضلك جاوبينا على السؤال ده
لانى بصراحه مخنوقه جدا منه لانه سؤال شكله غلط وتاعبلى اعصابى لان ربنا علام الغيوب ولا تخفى عنه خافيه وزى ماكلنا عارفينه من اولى صفاته العلم وانتى بسؤالك ده بتنفى الصفه دى عنه
انا برجوكى انك تضعى اجابه له وبسرعه حتى لاتتركى المساحه لضعاف القلوب ان ينهارو بعقيدتهم اما سؤالك هذا
فان كان لديك جواب ضعيه وان لم يكن فمن الافضل ازاله الموضوع
حتى لاتقعى فى المحظور
لان ذلك هو من اسس عقيدتنا
لا اله الا الله لا اله الا الله

غير معرف يقول...

بصراحه ياحب انا اول ما قرأت بدايه الكلام انا استغربت جدا لان ربنا سبحانه وتعانى علام الغيوب ولا تخفي عليه الخافيه حتى انه سبحانه يعلم ماذا تفعل النمله في بطن الصخر اما عن موضوع ازيك فانا عجبنى جدا جدا بس كده بعد ماعرفت معنها مش هعرف اقولها لاى حد الا اللى بحبهم بس

pizarro يقول...

مش عارفة شكلك كده بعتينا الكلام حلو بس انا كنت فاكرة ازيك هى يعنى انتى ازيك ؟
يعنى ما هو حالك ؟ سؤال يعنى على احوالك
و ازيكم ؟ ازيكم !!

pizarro يقول...

سورى يا لولو ..
هو الرد اللى فات ده اللى بيقولوا عليه الغباء
انتى كان قصدك كلام حلو دعابة لطيفة يعنى انا افتكرتك بتتكلمى جد
معلش ههههههههه اعيش و اخد غيرها